Založ si blog

VÝKON A POKOJ

Tak ako je deň aj noc musí byť VÝKON aj POKOJ. Táto zmysluplná veta z čista jasna vhupla do mojej hlavy pri východe slnka. Veľmi ma potešila a pochopila som, aký má pre mňa zmysel.

Moja posledná plánovaná beseda pred dovolenkovou sezónou bola v knižnici v Banskej Bystrici. Pochopila som, že už mám oddychovať, pretože neprišiel nikto. Ako sa vraví, ani noha! Niekedy v minulosti by som bola smutná, že moja príprava a energia ľudí, ktorí sa podieľali na organizácii tejto akcie, vyšla nazmar. Ale teraz som bola neskutočne pokojná. Viem, že každé vynaložené úsilie je energia, ktorá sa vráti. Aj keď v danom momente ešte nevieme ako. A tak sme spoločne odovzdali knižnici tri knihy Obdivuhodnú ženu, Volanie duše a Cestu za šťastím. Ani vlastné fotky sa v ten deň nevydarili, preto ich neuvádzam. Žeby deň blbec?

Nie! Pretože potom to prišlo. Niečo neplánované a nádherné. Bol krásny teplý letný deň aj večer. Vybrali sme sa teda do ulíc Banskej Bystrice. Priateľka Katka nám ukázala viacero príjemných uličiek aj podnikov v Banskej Bystrici. Najviac na mňa zapôsobila umelecky ladená „kávičkáreň“ Poetika BB…… Už pár metrov pred ňou ma vábila opojná vôňa kvalitnej kávy. Priestor kaviarne na mňa hlboko zapôsobil. Cítila som sa v nej ako doma, či ako v raji? Neviem slovami opísať pocity. Umelecké diela na stenách, rôznorodosť vkusne zladených stoličiek i kresielok, živé kvietky vo váze, výborná káva z rôznych končín sveta, pekne vyzdobený koláčik a dokonca aj slané mini jedlo, o ktoré je v takýchto kaviarničkách núdza. Obsluhovala nás pani majiteľka a bolo cítiť, že ju práca baví aj napĺňa. Ešte dnes viem precítiť tú nádhernú atmosféru.

Ďakujem za tento nádherný zážitok. Vyžila by som z neho aj do Vianoc, ale vesmír mal so mnou iné plány. Do konca júla som sa v oddychovaní a cestovaní nezastavila. Anglicko, Maďarsko, Čechy, Poľsko. Nič z toho nebolo plánované. Z toho, čo som si naplánovala síce všetko nevyšlo, ale keďže som to prijala bez negatívnych emócií, prišla odmena vo forme oddychu a krásnych nových zážitkov.

Podala som dobrý VÝKON a následne musel prísť POKOJ. Ak pomer medzi výkonom a pokojom správne nevyhodnotíme, ideme tým sami proti sebe a to sa odzrkadlí na našom správaní. Nespokojnosť, ufrflanosť, výčitky, podráždenosť, agresivita, frustrácia, úbytok síl, syndróm vyhorenia, depresia, apatia a ďalej radšej nepíšem. Stupnicu emocionálnych tónov nájdete aj v mojej knihe Obdivuhodná žena.

Leto je ešte v plnom prúde. Vážte si sami seba a doprajte si oddych! VÝKON a POKOJ musíme striedať v čo najlepšej rovnováhe. Veď žijeme v dualite!

Krásne dni Vám želám.

Viktória

Foto: Poetika BB (uverejnené so súhlasom autora)

DOJATIE je nádherná energia

09.12.2022

Pred pár dňami som bola na krste detskej rozprávkovej knižky. Bola to pre mňa krásna chvíľa a som vďačná svojej priateľke Katke, ktorá mňa aj môjho vydavateľa na túto akciu pozvala. Knižka „Dve vianočné tajomstvá“ z pera spisovateľky Zuzany Kubašákovej je poetická veršovaná rozprávka. Jednu som si kúpila aj keď som už „veľká“ a hneď večer [...]

Pán Sapatrí

30.11.2022

Už ste sa s ním stretli? Alebo ste ho niekde videli, či o ňom aspoň čítali? Ja sa s ním stretávam často. No len v komunikácii. Tak sa to udialo aj na besede v knižnici P. O. Hviezdoslava v Prešove. Dostala som otázku: „Aký je tvoj názor na to, ak ľudia vo svojom živote dodržujú isté pravidlá, podľa ktorých sa riadia a robia to iba preto, že sa to tak patrí?“ [...]

Dáte si lichôtku alebo kompliment?

12.10.2022

Ženy s nízkym sebavedomím (a verte, že ešte stále ich je nepreberné množstvo) nevedia prijímať komplimenty. Tu je situácia zo života: Neskoro večer tankujete benzín do svojho štvornohého miláčika. Muž pri pokladni vás s úsmevom osloví a povie: „To som nevedel, že tak neskoro večer tankujú také krásne dámy.“ Aká je vaša reakcia? Ten je ale dotieravý! Asi [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

viktoriasentpetery

Blog o zážitkoch z ciest, terapeutických sedeniach a emóciách. Cesta za poznaním seba samého.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 23948x
Priemerná čítanosť článkov: 1597x

Autor blogu

Kategórie