Založ si blog

DOJATIE je nádherná energia

Pred pár dňami som bola na krste detskej rozprávkovej knižky. Bola to pre mňa krásna chvíľa a som vďačná svojej priateľke Katke, ktorá mňa aj môjho vydavateľa na túto akciu pozvala. Knižka „Dve vianočné tajomstvá“ z pera spisovateľky Zuzany Kubašákovej je poetická veršovaná rozprávka. Jednu som si kúpila aj keď som už „veľká“ a hneď večer som si ju prečítala. Bola som dojatá. No posúďte sami, tu je pár úvodných viet:

„Husto snežilo a vločky, krehké krásky, poletovali sem a tam a každá akoby niesla na chrbátiku svoj vlastný zimný príbeh. Dva z nich som od vločiek zachytila a rozhodla sa ich pre vás zapísať. Ak by som tak neurobila, rozplynuli by sa ako sneh v teplej dlani…..“

Pri krste zaznelo veľa krásnych želaní. A viete aké bolo to moje? Ja si želám, aby sa našiel krásny človek, ktorý by z tejto knižky vytvoril animovanú rozprávku. V podstate je hotová, pretože v knihe sú krásne ilustrácie od insitnej kovačickej maliarky Vieroslavy Svetlik. V spoločnosti týchto ľudí som sa cítila ako ryba vo vode. Tvorivosť, z ktorej vykúka želanie potešiť iných, krásne slová, krásne obrázky a krásni ľudia. Program, ktorí nám ponúkli deti… no, nemám slov. Počas akcie mi často tiekli slzy dojatia. Večer som sa pýtala samej seba. Som kompletná ? Čo sa to so mnou deje? Našťastie mám kontakt s hlasom svojej duše a tá mi ráno pošepkala: „Všetko je v poriadku, dojatie je energia srdca a slzy sú prejavom jej uvoľnenia.“

Blížia sa vianočné sviatky. Tak sa dojímajte a nehanbite sa za to. Krása okolo nás je, len musíme k nej nasmerovať svoj zrak.

Viktória Sentpétery – autorka

Foto: Zuzana Kubasakova, Martin Polgár a Tomáš Golha pre Verejná knižnica Mikuláša Kováča Banská Bystrica (uverejnené s dovolením knižnice). Priestory na foto: Cikkerova sieň Radnice v Banskej Bystrici

Pán Sapatrí

30.11.2022

Už ste sa s ním stretli? Alebo ste ho niekde videli, či o ňom aspoň čítali? Ja sa s ním stretávam často. No len v komunikácii. Tak sa to udialo aj na besede v knižnici P. O. Hviezdoslava v Prešove. Dostala som otázku: „Aký je tvoj názor na to, ak ľudia vo svojom živote dodržujú isté pravidlá, podľa ktorých sa riadia a robia to iba preto, že sa to tak patrí?“ [...]

Dáte si lichôtku alebo kompliment?

12.10.2022

Ženy s nízkym sebavedomím (a verte, že ešte stále ich je nepreberné množstvo) nevedia prijímať komplimenty. Tu je situácia zo života: Neskoro večer tankujete benzín do svojho štvornohého miláčika. Muž pri pokladni vás s úsmevom osloví a povie: „To som nevedel, že tak neskoro večer tankujú také krásne dámy.“ Aká je vaša reakcia? Ten je ale dotieravý! Asi [...]

Všade dobre, doma najlepšie

27.09.2022

K Anglicku, k Londýnu, ale aj k anglickému vidieku mám osobitný vzťah. A nielen preto, že tam žije môj syn. Už v mladosti som mala rada tvorbu Aghaty Christie, hlavne jej zaujímavé psycholigické príbehy, ku ktorým neodmysliteľne patrí aj zvláštna postavička detektíva Hercula Poirota. Jej príbehy sa väčšinou odohrávali v Londýne a v blízkom okolí. Obdivovala som z [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

viktoriasentpetery

Blog o zážitkoch z ciest, terapeutických sedeniach a emóciách. Cesta za poznaním seba samého.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 23414x
Priemerná čítanosť článkov: 1561x

Autor blogu

Kategórie