Založ si blog

Ľútosť

Táto záludná emócia je v živote človeka často prítomná. Prečo záludná? Mnohí si totiž myslia, že keď niekoho ľutujú, tak sú dobrí, citliví a zbožní. Ale akí by boli, keby nebolo koho ľutovať?

V praxi to vyzerá asi takto. „Chudáčik môj, tak mi je ťa ľúto! Život je poriadne krutý a nič s ním neurobíš. No poď, ja ťa poľutujem, som predsa dobrá!“

V ľútosti hrá hlavnú rolu ilúzia ochrany a pomoci. Ten, ktorý ľutuje potrebuje nešťastného človeka. Ľútosť však nepomáha problém vyriešiť, práve naopak. Zbavuje nás síl a presviedča dotyčného, aby sa s problémom zmieril. Aj realita nám ukazuje, že keď ľutujeme druhého, zväčšuje sa jeho problém dvakrát. Pridali sme sa k jeho ľútosti. A čo sa tým vyriešilo? Na našej Zemi vzniklo o jednu negatívnu vibráciu viac. Niekedy naopak ľutujeme sami seba, plačeme nad sebou a nad tým, prečo sa to stalo práve nám… Tento pocit nás následne ťahá do smútku a depresie.

Práve tieto pocity mi ukázali, že ľútosť je záludná. Je to jedna z pascí ega. Netvrdím, že máme byť bezcitní a že si nemáme pomáhať. Naša pomoc druhému však bude oveľa kvalitnejšia práve vtedy, keď sa s jeho bolesťou nestotožníme. Tak zamedzíme tomu, aby sa jeho negatívne emócie nepresniesli aj na nás. Len vtedy ho môžeme povzniesť bližšie k láske. Ľútosť nie je láska. Vibruje na nízkych frekvenciách. V knihe Obdivuhodná žena nájdete stupnicu emocionálnych tónov. Ľútosť má číslo 0,9. Radosť má 3,5 a nadšenie 4,0!!! Čo si vyberiete?

Užívajte si slnečné a radostné dni.

Viktória

Foto Obdivuhodná žena (schválené vydavateľom Art of sen)

DOJATIE je nádherná energia

09.12.2022

Pred pár dňami som bola na krste detskej rozprávkovej knižky. Bola to pre mňa krásna chvíľa a som vďačná svojej priateľke Katke, ktorá mňa aj môjho vydavateľa na túto akciu pozvala. Knižka „Dve vianočné tajomstvá“ z pera spisovateľky Zuzany Kubašákovej je poetická veršovaná rozprávka. Jednu som si kúpila aj keď som už „veľká“ a hneď večer [...]

Pán Sapatrí

30.11.2022

Už ste sa s ním stretli? Alebo ste ho niekde videli, či o ňom aspoň čítali? Ja sa s ním stretávam často. No len v komunikácii. Tak sa to udialo aj na besede v knižnici P. O. Hviezdoslava v Prešove. Dostala som otázku: „Aký je tvoj názor na to, ak ľudia vo svojom živote dodržujú isté pravidlá, podľa ktorých sa riadia a robia to iba preto, že sa to tak patrí?“ [...]

Dáte si lichôtku alebo kompliment?

12.10.2022

Ženy s nízkym sebavedomím (a verte, že ešte stále ich je nepreberné množstvo) nevedia prijímať komplimenty. Tu je situácia zo života: Neskoro večer tankujete benzín do svojho štvornohého miláčika. Muž pri pokladni vás s úsmevom osloví a povie: „To som nevedel, že tak neskoro večer tankujú také krásne dámy.“ Aká je vaša reakcia? Ten je ale dotieravý! Asi [...]

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dve vojny?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.

viktoriasentpetery

Blog o zážitkoch z ciest, terapeutických sedeniach a emóciách. Cesta za poznaním seba samého.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 23939x
Priemerná čítanosť článkov: 1596x

Autor blogu

Kategórie