Založ si blog

POCIT ŠŤASTIA

Máte aj vy miesta, kde radi chodíte aj opakovane? Kde zažívate povznesený pocit ľahkosti bytia? Kde chvíľu nič nemusíte? Kde môžete ísť aj sami, pretože vás už poznajú a tak tam idete akoby ste išli domov?

Jedno z takých miest je pre mňa Rozhľadňa Monte Mory na Štrbskom Plese. Cítim tam o niečo redší vzduch a ten mi robí dobre. Krásne výhľady z každej strany, no mne osobne sa najviac páčia výhľady na naše Vysoké Tatry. Keď sa blíži jeseň mám pocit, že sa ich môžem dotknúť aj prstom. Kvalitná káva, vaječný likér, koláčik. A k tomu všetkému vtipný pán Martin a jeho pes Zadar. Keď som Zadara videla prvýkrát, stuhla som. Sedel dôstojne pred rozhľadňou a ja som si myslela, že je to vlk. Martin iba nedbanlivo poznamenal: „Nebojte sa, je najedený, dnes zožral už dve dôchodkyne!“ Zadar je Pán Pes. 🐶 Nevnucuje sa a nemá rád, keď sa vnucujete vy jemu. Zo začiatku som z neho mala zmiešané pocity. Mala som z neho strach, obdivovala som ho a chcela som ho aj pohladiť. Asi to vycítil, pretože mi pomohol. Sám prišiel, ľahol si ku mne a nechal sa pohladiť. Keď som začala chodiť do Monte Mory opakovane, prišiel ma aj privítať a niekedy prekvapivo dal predné laby na moje ramená. Obľúbila som si ho a vždy sa naňho teším.

Nedávno som ukázala rozhľadňu aj mojej priateľke Katke a Zadar nás privítal obe. Bolo to milé. Martin nám priniesol občerstvenie a ako vidíte, aj Katka sa tu cítila dobre. Čím som staršia, tým viac vyhľadávam krásne chvíle v živote. Možno si uvedomujem, že čas sa kráti, veď ťahám už k sedemdesiatke! Preto ho chcem využiť čo najhodnotnejšie, čo najkrajšie a s ľudmi, s ktorými som na jednej vlnovej dĺžke. Pretože viem, že každému sa nemusí páčiť to, čo mne. Umenie života je vybrať si to, čo sa mi páči. Aspoň podľa mňa.

P.S.: O šťastí a šťastných vzťahoch bude aj naša októbrová stretávka s MUDr. Savčenkom. Ak máte chuť byť pri tom, ste vítaní.

Želám vám krásne dni s krásnymi ľuďmi.Viktória

Foto: Viktória Sentpétery (uverejnené so súhlasom autorky)

DOJATIE je nádherná energia

09.12.2022

Pred pár dňami som bola na krste detskej rozprávkovej knižky. Bola to pre mňa krásna chvíľa a som vďačná svojej priateľke Katke, ktorá mňa aj môjho vydavateľa na túto akciu pozvala. Knižka „Dve vianočné tajomstvá“ z pera spisovateľky Zuzany Kubašákovej je poetická veršovaná rozprávka. Jednu som si kúpila aj keď som už „veľká“ a hneď večer [...]

Pán Sapatrí

30.11.2022

Už ste sa s ním stretli? Alebo ste ho niekde videli, či o ňom aspoň čítali? Ja sa s ním stretávam často. No len v komunikácii. Tak sa to udialo aj na besede v knižnici P. O. Hviezdoslava v Prešove. Dostala som otázku: „Aký je tvoj názor na to, ak ľudia vo svojom živote dodržujú isté pravidlá, podľa ktorých sa riadia a robia to iba preto, že sa to tak patrí?“ [...]

Dáte si lichôtku alebo kompliment?

12.10.2022

Ženy s nízkym sebavedomím (a verte, že ešte stále ich je nepreberné množstvo) nevedia prijímať komplimenty. Tu je situácia zo života: Neskoro večer tankujete benzín do svojho štvornohého miláčika. Muž pri pokladni vás s úsmevom osloví a povie: „To som nevedel, že tak neskoro večer tankujú také krásne dámy.“ Aká je vaša reakcia? Ten je ale dotieravý! Asi [...]

medveď

V okolí obce Košická Belá sa vodičovi pred autom zjavil medveď

24.04.2024 14:52

Polícia vyzýva na ostražitosť a opatrnosť.

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

Londýn, kôň, splašené kone, Household Cavalry, britská vojenská jednotka

Londýnom sa preháňali splašené vojenské kone. Skrotila ich až armáda, hlásia ranených

24.04.2024 14:02

Jeho kôň vrážal do áut neďaleko Buckinghamského paláca.

Russia Military Official Arrest

Putinovho generála asi kŕmili úplatkami, jeho žena žila v luxuse. Je to predzvesť konca ministra obrany?

24.04.2024 14:00

Námestníkovi šéfa rezortu obrany hrozí až 15 rokov väzenia. Prečo šéf Kremľa umožnil zatknúť jedného z najvplyvnejších predstaviteľov ozbrojených síl?

viktoriasentpetery

Blog o zážitkoch z ciest, terapeutických sedeniach a emóciách. Cesta za poznaním seba samého.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 24159x
Priemerná čítanosť článkov: 1611x

Autor blogu

Kategórie