Založ si blog

Pán Sapatrí

Už ste sa s ním stretli? Alebo ste ho niekde videli, či o ňom aspoň čítali? Ja sa s ním stretávam často. No len v komunikácii. Tak sa to udialo aj na besede v knižnici P. O. Hviezdoslava v Prešove. Dostala som otázku: „Aký je tvoj názor na to, ak ľudia vo svojom živote dodržujú isté pravidlá, podľa ktorých sa riadia a robia to iba preto, že sa to tak patrí?“ Veľmi som sa tejto otázke potešila.

Už som na svoju fiktívnu postavičku, ktorú som si sama takto pomenovala takmer zabudla. Keď som aktívne pracovala, stretávala som sa s týmto tajomným pánom často. Nikto ho nevidel, blúdi v našom živote ako prízrak, a predsa má veľkú silu. Ľudia sa podľa neho riadia a vôbec neuvažujú o tom, či sa im to páči alebo nie. Dokonca niekedy vedia, že svojim správaním idú sami proti sebe, ale jednoducho nemôžu inak. Veď, čo by na to povedalo ich okolie, keby sa nesprávali podľa toho ako sa to patrí?! Napríklad ja. Mám 67, vlastne už takmer 68 rokov. Napriek tomu, že sa to nepatrí, vôbec mi nevadí, keď sa ma niekto opýta: „Koľko máte rokov?” A pokojne to môže byť aj muž. Svoj vek mám totiž rada. Aj zmeny, ktoré sa v mojom živote udiali na základe skúseností si veľmi vážim. A že už mám okolo očí vrásky? Nepotrebujem mať vyžehlenú pleť, ale ak to niekto potrebuje a cíti sa tak lepšie, je to jeho rozhodnutie a ja to rešpektujem. Niekedy som na svoju adresu často počúvala: „Už nenos krátke sukne! Žene po 50-tke sa to už nehodí!“ „Prečo? Veď mám ešte pekné nohy a sukňa mi končí len 15 cm nad mojimi kolienkami!“ „No predsa preto, že sa to tak patrí!“ „Ale prečo sa to tak patrí?!“ „No lebo už to nie je pre teba vhodné, nerozumieš?“ Nie, vážení čitatelia, nerozumiem. Považujem sa za dôstojnú ženu, neukazujem to, čo je pre dámu nevhodné, a preto takéto sukne nosím doteraz. Som presvedčená o tom, že pán Sapatrí ženám -ani móde- nerozumie. No povedzte, čo má robiť taká zrelá žena ako som ja? Má si na seba natiahnuť nejakú kuklu, spod ktorej jej už nebude vidieť nič okrem očí? No, keď tak uvažujem, dokonca by bolo lepšie, aby boli aj tie dierky vystrihnuté len na veľkosť zreničiek, aby nedajbože nebolo vidno vrásky… Ženy nebláznite!!! Každý vek má svoje čaro. Najdôležitejšie je naše vyžarovanie! To, ako sa cítime sami so sebou, ako sme naladené, to je dôležité. Poviem to slovami klasika, jeho meno ani presný text si už nepamätám, ale pointa bola takáto: Ľudia si najviac zapamätajú to, ako sa s vami cítili. A viete čo? Mne už nevadí ani to, že si všetko nepamätám. Aspoň mám čistú hlavu.

Aké máte skúsenosti s pánom Sapatrí Vy?

Ďakujem všetkým, ktorí sa zúčastnili na prešovskej besede v knižnici. Veľmi si vážim, že ste prišli v takom hojnom počte a moje veľké ďakujem patrí pani Andree, ktorá mi dávala krásne a zmysluplné otázky.

Teším sa nové stretnutia s Vami. Možno aj v Košiciach, počas Zdravých vianočných trhov, kde 10.12. opäť prednášam. Tentokrát na tému 7 krokov k láske. 🙂

Viktoria Sentpetery – autorka

DOJATIE je nádherná energia

09.12.2022

Pred pár dňami som bola na krste detskej rozprávkovej knižky. Bola to pre mňa krásna chvíľa a som vďačná svojej priateľke Katke, ktorá mňa aj môjho vydavateľa na túto akciu pozvala. Knižka „Dve vianočné tajomstvá“ z pera spisovateľky Zuzany Kubašákovej je poetická veršovaná rozprávka. Jednu som si kúpila aj keď som už „veľká“ a hneď večer [...]

Dáte si lichôtku alebo kompliment?

12.10.2022

Ženy s nízkym sebavedomím (a verte, že ešte stále ich je nepreberné množstvo) nevedia prijímať komplimenty. Tu je situácia zo života: Neskoro večer tankujete benzín do svojho štvornohého miláčika. Muž pri pokladni vás s úsmevom osloví a povie: „To som nevedel, že tak neskoro večer tankujú také krásne dámy.“ Aká je vaša reakcia? Ten je ale dotieravý! Asi [...]

Všade dobre, doma najlepšie

27.09.2022

K Anglicku, k Londýnu, ale aj k anglickému vidieku mám osobitný vzťah. A nielen preto, že tam žije môj syn. Už v mladosti som mala rada tvorbu Aghaty Christie, hlavne jej zaujímavé psycholigické príbehy, ku ktorým neodmysliteľne patrí aj zvláštna postavička detektíva Hercula Poirota. Jej príbehy sa väčšinou odohrávali v Londýne a v blízkom okolí. Obdivovala som z [...]

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

viktoriasentpetery

Blog o zážitkoch z ciest, terapeutických sedeniach a emóciách. Cesta za poznaním seba samého.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 23947x
Priemerná čítanosť článkov: 1596x

Autor blogu

Kategórie