Založ si blog

Svetská krása

Tento príspevok je venovaný ženám zrelým alebo tým, ktoré sa boja dozrieť. Zámerne som nenapísala zostarnúť. Pretože zostarnúť ešte neznamená dozrieť. V mojom ponímaní môže byť aj zrelá žena obdivuhodná a žiadaná, ak má odvahu byť sama sebou a je pre ňu úplne prirodzené, že to dopraje aj ľuďom vo svojom okolí. Pretože ak je sama sebou, už nemusí kontrolovať svoje správanie a má dosť času na to, aby pozorovala a preciťovala ľudí vo svojom okolí. No nie preto, aby ich hodnotila podľa ich oblečenia, správania, vzdelania a pod., ale preto, aby si vedela dobre vybrať tých, s ktorými chce zdieľať spoločnú realitu. Ostatných stačí rešpektovať. Prežívanie takejto ženy je potom hlbšie a viac ju napĺňa.

Keď som takmer po 50-tich rokoch znovu navštívila Bojnice, bola som prekvapená. Ten istý zámok sa mi zdal krajší, pešia zóna pod kolonádou tých istých stromov príjemnejšia a krása zelených listov na strome ma lákala k dotyku. Ako mladá som bola príliš zamestnaná inými podnetmi, a tak mi život tu a teraz unikal. Aj to je zrelosť. Je krásna. Je tu však jeden veľký rozdiel. Svetská krása raz vybledne, no krása ktorá sa nám v očiach zračí po prežitých skúsenostiach, ktorých podstatu sme pochopili, nevybledne nikdy.

Na záver mi dovoľte zacitovať vetu z mojej prvej knihy Obdivuhodná žena: „Obdivuhodná žena sa rada prizná k svojmu veku. Miluje ho rovnako, ako svoje kvality, vďaka ktorým ostane neodolateľná do konca svojho života“.

Foto: Adam Sentpétery (uverejnené so súhlasom autora).

DOJATIE je nádherná energia

09.12.2022

Pred pár dňami som bola na krste detskej rozprávkovej knižky. Bola to pre mňa krásna chvíľa a som vďačná svojej priateľke Katke, ktorá mňa aj môjho vydavateľa na túto akciu pozvala. Knižka „Dve vianočné tajomstvá“ z pera spisovateľky Zuzany Kubašákovej je poetická veršovaná rozprávka. Jednu som si kúpila aj keď som už „veľká“ a hneď večer [...]

Pán Sapatrí

30.11.2022

Už ste sa s ním stretli? Alebo ste ho niekde videli, či o ňom aspoň čítali? Ja sa s ním stretávam často. No len v komunikácii. Tak sa to udialo aj na besede v knižnici P. O. Hviezdoslava v Prešove. Dostala som otázku: „Aký je tvoj názor na to, ak ľudia vo svojom živote dodržujú isté pravidlá, podľa ktorých sa riadia a robia to iba preto, že sa to tak patrí?“ [...]

Dáte si lichôtku alebo kompliment?

12.10.2022

Ženy s nízkym sebavedomím (a verte, že ešte stále ich je nepreberné množstvo) nevedia prijímať komplimenty. Tu je situácia zo života: Neskoro večer tankujete benzín do svojho štvornohého miláčika. Muž pri pokladni vás s úsmevom osloví a povie: „To som nevedel, že tak neskoro večer tankujú také krásne dámy.“ Aká je vaša reakcia? Ten je ale dotieravý! Asi [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

viktoriasentpetery

Blog o zážitkoch z ciest, terapeutických sedeniach a emóciách. Cesta za poznaním seba samého.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 24214x
Priemerná čítanosť článkov: 1614x

Autor blogu

Kategórie