Založ si blog

Naplnené ilúzie

🇨🇳 alebo Čína, časť druhá

Vždy som si myslela, že ilúzia je iba klamná predstava o skutočnosti. V živote sa mi párkrát stalo, že sa mi pred očami rozplynuli ilúzie o človeku alebo o firme, v ktorej som pracovala a poriadne to bolelo.

Keď ma syn pozval na celý október 2014 do Číny, myslela som si, že minimálne týždeň strávim v kláštore. V tichu, sama so sebou a zvyšok svojho života budem rozvíjať svoju spirituálnu inteligenciu. Vesmír mi však pripravil niečo iné. Život v blahobyte, ktorý som nikdy nepoznala. Syn sa o všetko postaral a ja som mohla byť bezstarostná ako dieťa. Každý druhý večer som varila ja, aby syn v ďalekom svete pocítil aj kúsok domova a každý voľný večer som spoznávala iné kultúry aj prostredníctvom jedla. Po večeri prechádzka promenádou popri rieke. Pohľad na pokojne plávajúce lode, vysvietené do tvaru čínskej pagodky, príjemná živá hudba, teplý večer, pohár dobrého vína… Na tento sen som už dávno zabudla. A úplne som zabudla aj na duchovný rozvoj. Chcela som sa všetkého svetského vzdať, aby som sa dostala do permanentného pocitu šťastia a lásky. Ale bola to len ilúzia môjho ega. Moja duša si priala niečo iné. Spoznať krásu svetského života. Povedať jedno veľké NIE odriekaniu, skromnosti, výčitkám, manipulácii, ovládaniu… a jedno veľké ÁNO naplneniu svojich túžob, zbieraniu nových zážitkov, bezstarostnosti, radosti, smiechu… Toto bolo moje vysnívané šťastie. Mám pocit, že som zažila, čo je to byť tu a teraz. Bola to iba ochutnávka, ale bola nádherná. Ďakujem.
Takže v mojom prípade bola ilúziou myšlienka vyhovujúca môjmu prianiu.

Ako hovoria na Spiši ‚Y tak še dá!‘ 😁

DOJATIE je nádherná energia

09.12.2022

Pred pár dňami som bola na krste detskej rozprávkovej knižky. Bola to pre mňa krásna chvíľa a som vďačná svojej priateľke Katke, ktorá mňa aj môjho vydavateľa na túto akciu pozvala. Knižka „Dve vianočné tajomstvá“ z pera spisovateľky Zuzany Kubašákovej je poetická veršovaná rozprávka. Jednu som si kúpila aj keď som už „veľká“ a hneď večer [...]

Pán Sapatrí

30.11.2022

Už ste sa s ním stretli? Alebo ste ho niekde videli, či o ňom aspoň čítali? Ja sa s ním stretávam často. No len v komunikácii. Tak sa to udialo aj na besede v knižnici P. O. Hviezdoslava v Prešove. Dostala som otázku: „Aký je tvoj názor na to, ak ľudia vo svojom živote dodržujú isté pravidlá, podľa ktorých sa riadia a robia to iba preto, že sa to tak patrí?“ [...]

Dáte si lichôtku alebo kompliment?

12.10.2022

Ženy s nízkym sebavedomím (a verte, že ešte stále ich je nepreberné množstvo) nevedia prijímať komplimenty. Tu je situácia zo života: Neskoro večer tankujete benzín do svojho štvornohého miláčika. Muž pri pokladni vás s úsmevom osloví a povie: „To som nevedel, že tak neskoro večer tankujú také krásne dámy.“ Aká je vaša reakcia? Ten je ale dotieravý! Asi [...]

Ana Estradová

V konzervatívnom Peru vykonali vôbec prvú eutanáziu. Ana Estradová trpela nevyliečiteľnou chorobou

23.04.2024 15:09

Ana Estradová bola niekoľko rokov pripútaná na lôžko. Súdny spor, v ktorom jej bolo priznané právo podstúpiť eutanáziu, viedla a vyhrala za pomoci ombudsmana pre ľudské práva.

Rudolf Schuster

Rudolf Schuster získal Čestné občianstvo Košického samosprávneho kraja

23.04.2024 15:06

Ide o vôbec prvé udelenie takéhoto ocenenia v histórii kraja.

Britain Clinton

Brusel chce uľahčiť život v Británii aj mladým Slovákom. Použije na nich Londýn dvojaký meter?

23.04.2024 14:00

Európska komisia by rada zmäkčila nepríjemné dopady brexitu na občanov členských štátov EÚ vo veku do 30 rokov. Aký postoj zaujali politici v Londýne?

Reedukačné centrum Bystričany

PS vyzýva na zatvorenie reedukačného centra v Bystričanoch. Dochádzalo tam údajne k sexuálnemu násiliu

23.04.2024 13:36, aktualizované: 14:15

Predstavitelia Progresívneho Slovenska realizovali vlastný prieskum zariadenia, v ktorom podľa ich slov dochádza k porušovaniu pravidiel.

viktoriasentpetery

Blog o zážitkoch z ciest, terapeutických sedeniach a emóciách. Cesta za poznaním seba samého.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 24069x
Priemerná čítanosť článkov: 1605x

Autor blogu

Kategórie